Hoe je een akoestisch plafond kiest voor jouw kantoor

Akoestisch plafond

 

Uw kantoor is het hart van uw bedrijf. Het is waar uw medewerkers en leveranciers elkaar tijdens de lunch ontmoeten om ideeën uit te wisselen en een strategie voor het komende jaar uit te stippelen.

Wat is een akoestisch plafond?

Een akoestisch plafond is een wand of wandpaneel dat apart en gescheiden is van geluiden van buitenaf. Het komt het meest voor in kantoren waar mensen elkaar perfect moeten kunnen horen. Een alternatieve term voor een akoestisch plafond is een "pikzwart" plafond.

Waarom kiezen voor een akoestisch plafond?

Als een bedrijf in relatie staat tot andere bedrijven, heeft dat onvermijdelijk invloed op het geluidsniveau en de kwaliteit van de dienstverlening. Akoestische plafonds helpen het risico van schade aan kritische en niet-kritische delen van het kantoor te elimineren. Bovendien helpen ze te voorkomen dat verouderende apparatuur of ouder wordende werknemers vet of dreunend klinken.

Wat zijn de voordelen van een akoestisch plafond?

Verhoogde productiviteit en verkoop. Hogere tevredenheid van werknemers. Beter gehoor, helderheid en Hearing Aboard, wat zorgt voor low-fidelity geluid.

Verhoogde veiligheid. Een betere gezondheid van de werknemers. Minder geweld op de werkplek. Verhoogde productiviteit. Meer creativiteit.

Verhoogde klanttevredenheid. Hogere niveaus van terugkerende zaken.

Meer behoud van werknemers. Meer informatie over de voordelen van een akoestisch plafond.

Nadelen van een akoestisch plafond

We hebben allemaal het verhaal gehoord over de man die een kunstmatig plafond bouwt. De man bouwt een kunstmatig plafond met behulp van hout uit een nabijgelegen bos. Het bos zit vol sap, bladeren en touw. Vervolgens bouwt de man een houten vloer die niet wordt ondersteund door muren. De houten vloer is bedekt met garen. Het garen vult de kamer en voorkomt een vergevorderde besmetting wanneer de man de kamer wil schoonmaken. Hij heeft geen idee dat het garen een geluidsbarrière creëert.

Conclusie

Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Sterker nog, proberen dat te doen kan averechts werken. Er zijn mensen die genieten van een goed gesprek en een gemakkelijk gesprek, en er zijn anderen die genieten van een zeer uitdagend gesprek en een gemakkelijk gesprek. Wat u zeker kunt doen, is ervoor zorgen dat uw gesprekken goed in het gehoor liggen. U kunt proberen wat oordopjes te gebruiken of anderen die graag horen, werken misschien beter voor u. U kunt ook proberen een hoofdsteun te gebruiken, als u wilt, om uw gesprek minder "stuiterend" te laten klinken.